Perrier

Kuigi Perrier’ omanik Nestlé Waters tähistas 2013. aastal kaubamärgi 150. sünnipäeva, sai jook oma praeguse nime 110 aastat tagasi. 150ndat sünnipäeva arvutatakse aga aastast 1863, mil ärimees Alphonse Granier võttis oma valdusse Lõuna-Prantsusmaal Vergèze’is asuva allika ning Napoleon III kirjutas alla dekreedile, tunnistades vee looduslikuks mineraalveeks.

14 aastat hiljem, 1898. aastal ostis allika ära kohalik arst Louis-Eugène Perrier, kes hakkas vett müüma klaaspudelites. 1903. aastal investeeris ettevõttesse inglise aristokraat sir St-John Harmsworth ja andis allikale nimeks „Perrier’ allikas”. Esimese rahvusvahelise etteaste tegi Perrier’ kaubamärk pärast seda, kui sir Harmsworth alustas vee eksporti Briti Impeeriumi aladele. 1908. aastaks müüdi Perrier’d viis miljonit pudelit aastas ning Londonis, Delhis ja Singapuris oli Perrier kuulsamgi kui Pariisis. 1933. aastaks eksporditi juba pool Perrier’ toodangust, ülejäänud osa jäi Prantsusmaale. Kuni 1947. aastani otsisid ettevõtte aktsionärid tootmise moderniseerimiseks investeeringuid, kuid huvi osutus leigeks. Muutuste tuuled hakkasid puhuma alles siis, kui Pariisi maakler Gustave Leven tuli mõttele, et kui Vergèze’i rahvas suudab müüa looduslikku mineraalvett hinnaga, mis on kolm korda kõrgem veinipudeli hinnast, peavad ettevõttel olema üpriski helged väljavaated. Ta alustast tootmise moderniseerimist ning aastatel 1948–1952 tegi Perrier’ produktsioon tohutu hüppe – 30-lt miljonilt pudelilt 150-le miljonile pudelile.

On väidetud, et just selle sammuga pandi alus kaasaegsele pudeliveetööstusele. Järgmiseks sammuks olid lõhna- ja maitselisandid: 1985. aastal tuli Ameerika Ühendriikides turule Perrier With A Twist, millesse oli lisatud looduslikku sidrunit või laimi. 1988. aastal müüs Perrier Ameerika Ühendriikides juba ligi 300 miljonit pudelit, mis moodustas 80% kogu imporditud mineraalveest. Aegade jooksul võivad kaubamärke tabada tagasilöögid ja ellu jäävad vaid parimad (või õnnelikumad). 1990. aastal avastati Ameerika Ühendriikides tehtud testide käigus Perrier’st benseeni ja ilma suurema avaliku tähelepanuta kõrvaldati kogu maailmas müügist umbes 160 miljonit Perrier’ pudelit. Kaks aastat hiljem lisati Perrier aga Nestlé’i kaubamärkide muljetavaldavasse nimekirja.

Rohelisest klaasist Perrier’ pudel on muutunud tõeliseks ikooniks. Pudeli kuju pärineb väidetavalt juba sir Harmsworth’ilt, kes ammutas inspiratsiooni India klubihoonetest, mille sagedane külastaja ta olevat olnud. Palju matkimist leidnud pudelit on hea käes hoida ja laual näeb see maitsekas välja. Aja jooksul on omaks võetud isegi hilisem plastikpudel oma pisut sobimatu põhjaga, ehkki võiks eeldada, et pudeli kujundamis- ja valmistamistehnoloogia on aegade jooksul märkimisväärselt arenenud ning tänaseks võiks pudelil olla vähem hämmeldust tekitav ja rohkem šampanjapudeli põhjale sarnanev põhi.

Täna on Perrier nii klaaspudelis, plastpudelis kui ka purgis ning loomulikult ka kogu maailma tarbijate meeltes. Jätkuvalt on Perrier väga erilisel kohal aga kogu maailma tennisefännide südames ja mida aeg edasi, seda jõulisemalt – olles lahutamatult seotud French Open’iga, hakkas Perrier aastal 2001 toetama ka turniiri raames aset leidvat võistlust Legendide Karikale (Trophée des Légendes), mis toob kokku läbi aegade kõige suuremad tennisestaarid. Ei mingit kahtlust, Perrier ON üks maailma tunnustatumaid lauaveebrände. Ja mis peamine – pärast kõiki neid aastaid mullitab Perrier ikka veel väsimatult.

Tooted
Retseptid

A Song of Smoke and Gin


See on jook, mida oodatakse sama pingsalt, kui Troonide Mängu uut hooaega – ja kui see lõpuks kohale jõuab, lööb see sind pahviks! Võluvatest koostisosadest ja parimast džinnist kokku segatud eliksiir saaks kindlasti oma ülistava heakskiidu kõigilt seitsmelt kuningriigilt. Rai!

Loe rohkem Vaata teisi kokteile

Don Julio Sangrita shot

Koostisosad

Don Julio Blanco tekiila
Tomatimahl
Sojakaste
Tabasco
Worchester kaste
Greibimahl
Sool
Pipar

Loe rohkem Vaata teisi kokteile
Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist.