Smirnoff

Viin on neutraalne piiritus, mille puhtus saavutatakse kas destilleerimisprotsessi ja/või sellele järgnevate filtreerimismeetoditega.

1818. aastat peetakse valge viina ja maailmakuulsa kaubamärgi sünniaastaks, just siis panid pärisorjadest vennad Aleksejevitšid Moskvas püsti oma alkoholiäri. Mõne aja pärast ostsid nad end viina pealt teenitud rahaga vabaks ning võtsid perekonnanime Smirnov. Pool sajandit hiljem rajas Pjotr Smirnov oma sõltumatu äri ning hakkas viina filtreerima läbi puusöe. Tulemus oli hämmastav ja võrreldes teiste tollaste viinadega selge nagu vesi. Umbes samal ajal, seega tükk aega hiljem kui jook ise, ilmus venelaste igapäevasesse keelepruuki ka selle praegune nimetus vodka. 1886. a ülendati Smirnovi vodka tsaari ametlikuks õukonnaviinaks. Muu maailma valitsev seltskond eelistas endiselt brändit, viskit või rummi juua.

Smirnoffi perefirma alustas tegevust alkoholiäris 19. sajandi alguses Moskvas. 1886. aastal sai firma Vene keisri õukonna ametlikuks varustajaks, omades seda õigust kuni viimase Vene keisri, Nikolai II kukutamiseni. Kuna Smirnoff on esimene viin, mida filtreeriti läbi puusöe, erines resultaat tuntavalt tollaste konkurentide viinast ning pole ime, et tsaar valis oma õukonnaviinaks just Smirnoffi – maailma puhtaima viina. Kahjuks küll suurem osa napsutarvitajatest Euroopas ja mujal maailmas ei teadnud tollal viinast suurt midagi ning eelistas tugeva ja spetsiifilise lõhnaga brändit, viskit või rummi.

Oktoobrirevolutsioon aga lõpetas Smirnovide tegevuse Venemaal – tehas natsionaliseeriti ning kõik tootmisprotsessi saladused emigreerusid koos pereliikmetega välismaale. Viina tootmise retseptid ja õigus nimekasutusele tegid esmalt väikese vahepeatuse Euroopas, kus Smirnov muutus prantsusepäraseks Smirnoffiks ning rändasid seejärel edasi Ameerikasse.

Läbimurre Ameerika turul saabus aastal 1939, mil Ed Smithi nimelisel hulgimüüjal tekkis idee müüa Smirnoffi “valge viskina”, millel pole lõhna ega maitset. Selline lähenemine osutus edukaks ning viin leidis oma koha teiste üle maailma tuntud alkoholide seas, eelkõige kui asendamatu baasjook kokteilides. Parim näide on 1941. aastal loodud kokteil Moskow Mule. Smirnoffi baasil segatakse ka sellised kokteiliklassikasse kuuluvad joogid nagu Vodka Martini, Bloody Mary ja Screwdriver. Tänaseks leiab Smirnoffi viina pea kõikidelt baarilettidelt üle maailma. Smirnoffi põhitooteringi kuulub Smirnoff Red, maitseviinade kaubamärgiks on Smirnoff Flavours. Smirnoffi viinade premium toode on Smirnoff Black, mille eriline pot still tootmisviis pakub kahtlemata huvitavat maitseelamust.

Tooted
Retseptid

The Godfather IV


Ristiisa triloogiast inspireeritud kokteil, mis sarnaneb oma olemuselt Corleone perekonnaga – mõlemad on julged, ootamatud ja ettearvamatud. 23-aastasest Zacapa rummist valmistatud kokteilil on rikkalik ja kauakestev maitse, milles on tunda vürtse ja magusust. The Godfather IV serveeritakse vanamoodsas viskiklaasis koos jääga.

Loe rohkem Vaata teisi kokteile

Don Julio Smoky Ma

Koostisosad

4 cl Don Julio Blanco tekiilat
2 cl laimimahla
2 tl vaarikamoosi
4 cl Lapsang souchong teed

Loe rohkem Vaata teisi kokteile
Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist.